XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseinian S, Rasooli R, Sadeghian M. On the Effectiveness of Training Optimistic Attributional Styles in Reducing Addiction Potential and Change into Students' Attributional Styles. اعتيادپژوهي. 2016; 10 (38) :25-40
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-773-fa.html
حسینیان سیمین، رسولی رویا، صادقیان معصومه. اثربخشی آموزش سبک‌های اسنادی خوش‌بینانه برکاهش آمادگی اعتیاد و تغییر سبک‌اسنادی دانش‌آموزان. فصلنامه علمي-پژوهشي اعتيادپژوهي . 1395; 10 (38) :25-40

URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-773-fa.html


استادیار
چکیده:   (453 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش سبک‌اسنادی خوش‌بینانه برکاهش آمادگی اعتیاد و تغییر سبک‌اسناد در دانش‌آموزان دختر انجام شد. روش: مطالعه حاضر پژوهشی شبه­آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه بود. تعداد 40 نفر از دانش‌آموزان با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی از جامعه آماری دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های پاکدشت انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. آموزش سبک‌های اسنادی خوش‌بینانه طی 9 جلسه برای گروه آزمایش اجرا شد. از پرسش­نامه سبک اسناد و مقیاس ایرانی آمادگی اعتیاد جهت جمع‌آوری اطلاعات استفاده شد. یافته‌ها: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد آموزش سبک‌‌های اسنادی خوش‌بینانه منجر به کاهش معنادار آمادگی اعتیاد شد. همچنین آموزش سبک‌های اسنادی خوش‌بینانه منجر به تغییر سبک اسنادی بدبینانه دانش‌آموزان به خوش‌بینانه شد. نتیجه‌گیری: آموزش سبک اسنادی خوش‌بینانه می‌تواند نقش مؤثری را در پیشگیری از اعتیاد ایفا  کند.

 

متن کامل [PDF 679 kb]   (241 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۲/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۹/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی و پژوهشی اعتیادپژوهی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | research on addiction

Designed & Developed by : Yektaweb