هدف:این مطالعه بهمنظور پیشبینی گرایش به اعتیاد براساس مدل فرایند و محتوای خانواده انجام شد. روش: روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تمامی دانشآموزان مقطع متوسطه شهرکرج در سال تحصیلی 92-91 بودند که 410 نفر به روش نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش پرسشنامههای آمادگی به اعتیاد (زرگر، 1385)، فرایندخانواده (سامانی، 1387) و محتوای خانواده (سامانی، 1387) بود. یافتهها: نتایج نشان داد که بین متغیرهای پیشبین و متغیر ملاک همبستگی منفی وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که مدل فرایند و محتوای خانواده توان پیشبینی گرایش به اعتیاد را دارد. نتیجهگیری: نتایج تحقیق دارای تلویحات کاربردی فراوان است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |