 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Khalili S A,  Chavoshzadeh Z S,  Radmanesh M H,  Mehdi Afkhami A M.  The Effectiveness of Healthy Behavior Training Program in Changing Attitude of Students towards Substance Abuse and Reduction of Addiction Vulnerability Level.  etiadpajohi 2010; 4 (14) :63-76
URL: 
http://etiadpajohi.ir/article-1-387-fa.html   
                    
                    خلیلی صدرآباد افسر،  چاوشزاده زهرا السادات،  رادمنش محمدحسن،  افخمی اردکانی مهدی. اثربخشی برنامه آموزشی رفتارهای سالم در نگرش دانشجویان نسبت به سوءمصرف مواد مخدر و کاهش آسیبپذیری نسبت به اعتیاد.  فصلنامه علمی اعتيادپژوهي. 1389; 4 (14) :63-76
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-387-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    دانشگاه امام رضا 
                    
                    
                    چکیده:       (292349 مشاهده)
                    
                    
                    هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی برنامه آموزشی رفتارهای سالم در نگرش دانشجویان نسبت به سوءمصرف مواد مخدر وکاهش آسیبپذیری نسبت به اعتیاد انجام شد. روش: طرح پژوهش شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. از میان جامعه آماری که دانشجویان ساکن در خوابگاههای دانشگاه شهیدبهشتی در سال تحصیلی 1389-1388 بودند، تعداد 60 نفر به عنوان گروه نمونه انتخاب و بهصورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم شدند. مقیاسهای نگرش نسبت به سوءمصرف مواد و آسیبپذیری نسبت به اعتیاد برای ارزیابی مورد استفاده قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه در نمره کلی نگرش و حیطههای شناختی، عاطفی، رفتاری و عمومی نسبت به مواد مخدر و خرده مقیاسهای آزمون اعتیادپذیری وجود دارد. نتیجهگیری: آموزش رفتارهای سالم موجب تقویت نگرش منفی نسبت به سوءمصرف مواد و کاهش سطح اعتیادپذیری میشود.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1393/3/3 | پذیرش: 1393/3/3 | انتشار: 1393/3/3