Goli S, Emamipour S, Javanmard G. The Effects of Teaching Living Skills on Reduction of Bias Attention to the Tempting Stimuli Related To Drugs in People Who Have Quit them. etiadpajohi 2010; 4 (14) :31-42
URL:
http://etiadpajohi.ir/article-1-384-fa.html
گُلی سمیه، امامیپور سوزان، جوانمرد غلامحسین. تأثیرآموزش مهارتهای زندگی برکاهش سوگیری توجه نسبت به محرکهای تحریک کننده مواد افیونی در بین افراد ترک کرده اعتیاد. فصلنامه علمی اعتيادپژوهي. 1389; 4 (14) :31-42
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-384-fa.html
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده: (10404 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف تأثیر آموزش مهارتهای زندگی درکاهش سوگیری توجه نسبت به محرکهای وسوسه انگیز مربوط به مواد افیونی در بین افراد ترک کرده انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی بود. جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش، کلیه افراد ترک کرده اعتیاد بودند که به موسسات و کلینیکهای ترک اعتیاد سرپایی، و انجمن معتادان گمنام استان آذربایجان شرقی مراجعه میکردند. نمونه این تحقیق 27 نفر از این مراجعهکنندگان بودند که در طی پاییز و زمستان 1390 مورد مطالعه قرار گرفتند. آزمودنیهای دو گروه گواه و آزمایش از نظر سن، سواد، و جنس (تنها مردان) همتا بودند. در این پژوهش از بازشناسی کلمات استفاده شد که در این آزمون سه خرده آزمون اصلی و یک آزمون بازشناسی وجود داشت. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی در گروه آزمایش، سوگیری توجه کمتری به مواد نسبت به گروه گواه داشتند. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی در گروه آزمایش، سوگیری توجه کمتری به مواد نسبت به گروه کنترل داشتند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/3/3 | پذیرش: 1393/3/3 | انتشار: 1393/3/3