دانشگاه شهید بهشتی
چکیده: (11563 مشاهده)
هدف: زندگی پرتنش کنونی، جوان را در معرض آسیبهای گوناگونی قرار میدهد. هدف این پژوهش، تعیین نقش سبکهای دلبستگی در رفتارهای پرخطر دانشجویان بود. روش: روش پژوهش از نوع همبستگی در مقوله طرحهای توصیفی بود. تعداد 273 دانشجو به شیوهی نمونه-گیری خوشهای در پژوهش شرکت کردند و به پرسشنامههای دلبستگی بزرگسال کولینز و رید (1990) و رفتارهای پرخطر پاسخ دادند. یافته-ها: نتایج نشان داد که سبک دلبستگی ایمن با رفتارهای پرخطر رابطهی منفی و سبک دلبستگی اضطرابی-دوسوگرا و اجتنابی با رفتارهای پرخطر رابطهی مثبت دارند. نتیجهگیری: بنابراین آموزش خانوادهها در زمینهی ایجاد روابط ایمنیبخش با فرزندان و نیز ارایه برنامههای افزایشدهندهی امنیت دلبستگی میتواند حایز اهمیت فراوان باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/2/31 | پذیرش: 1393/2/31 | انتشار: 1393/2/31