 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Esmaeili M. The Effectiveness of Social Skills Training by Cognitive-Behavioral Group in the Increase of Girls’ Self-Esteem and Assertiveness with Addicted Parents.  etiadpajohi 2011; 4 (16) :41-56
URL: 
http://etiadpajohi.ir/article-1-368-fa.html   
                    
                    اسمعیلی مریم. اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی به روش شناختی رفتاری گروهی در افزایش عزت نفس و جراتورزی دختران دارای والد معتاد.  فصلنامه علمی اعتيادپژوهي. 1389; 4 (16) :41-56
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-368-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    دانشگاه علامه طباطبایی 
                    
                    
                    چکیده:       (12822 مشاهده)
                    
                    
                    هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی به روش شناختی رفتاری گروهی در افزایش عزت نفس و جراتورزی دختران دارای والد معتاد بود. روش: با روش پژوهشی شبهآزمایشی 20 نفر از دختران دارای والد معتاد که دارای پایینترین میزان جرأت ورزی بودند از میان دانشآموزان پایه سوم تا پنجم ابتدایی منطقه 4 آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند و به طور تصادفی ساده در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. پرسشنامۀ جرأت ورزی گمبریل و ریچی برای سنجش میزان ابراز وجود و پرسشنامۀ عزت نفس کوپر اسمیت برای سنجش میزان عزت نفس این دانش آموزان مورد استفاده قرار گرفت. پس از انجام پیشآزمون برنامۀ آموزش جرأتورزی طی 10 هفته، هر هفته 1 جلسه، به مدت 5/1 ساعت اجرا شد و در پایان پسآزمون انجام شد. یافتهها: نتایج نشان داد که میزان جرأت ورزی و عزت نفس آزمودنیها در پایان برنامۀ درمانی افزایش یافت. این نتایج در مرحلۀ پیگیری نیز مورد تأیید قرارگرفت. نتیجهگیری: آموزش مهارتهای اجتماعی(جرأتورزی)، میتواند بر جرأتورزی و عزت نفس دانش آموزان موثر باشد.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1393/2/31 | پذیرش: 1393/2/31 | انتشار: 1393/2/31