Fadaei S,  Zaraii E. The Study of the Effectiveness of Hallucinogen Educational Multimedia on Attitude and Knowledge of High School Students.  etiadpajohi 2010; 3 (12) :69-78
URL: 
http://etiadpajohi.ir/article-1-410-fa.html     
                     
                    
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    دانشگاه علامه طباطبایی 
                    
                    
                    چکیده:       (316807 مشاهده)
                    
                    
                    هدف: در تحقیق حاضرتأثیر چندرسانهای آموزشی موادتوهمزا بر نگرش و آگاهی دانشآموزان پایه اول دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. روش: روش این تحقیق شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون تکگروهی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پایهاول دبیرستانهای منطقه 19 شهرتهران بود. نمونه آماری شامل 30 نفر از دانشآموزان دبیرستان شهید کلهر منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران بود که به صورت نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. پس از طراحی و تولید نرمافزار آموزشی به صورت چند رسانهای و همچنین تهیه ابزارهای پژوهش، ابتدا یک پیشآزمون نگرش و آگاهی بر روی دانشآموزان در یک جلسه اجرا شد، سپس آموزش به کمک چند رسانهای آموزشی مواد توهمزا بر روی دانشآموزان اجرا و بعد از آموزش، پس آزمون اجرا شد. یافتهها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که چند رسانهای آموزشی مواد توهمزا بر نگرش و آگاهی دانشآموزان اول دبیرستان تاثیرگذار بوده است و آموزش یک نقش اساسی در ارتقاء نگرش و آگاهی دانشآموزان نسبت به مواد توهمزا ایفا میکند. نتیجهگیری: از این روش میتوان برای پیشگیری از اعتیاد بهره برد.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1393/3/7 | پذیرش: 1393/3/7 | انتشار: 1393/3/7