دوره 3، شماره 12 - ( 11-1388 )                   جلد 3 شماره 12 صفحات 78-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fadaei S, Zaraii E. The Study of the Effectiveness of Hallucinogen Educational Multimedia on Attitude and Knowledge of High School Students. etiadpajohi. 2010; 3 (12) :69-78
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-410-fa.html
فدائی سمیه، زارعی‏زوارکی اسماعیل. بررسی میزان تأثیر چند‌رسانه‌ای آموزشی مواد توهم‌زا بر نگرش و آگاهی دانش‌آموزان. فصلنامه علمی اعتيادپژوهي. 1388; 3 (12) :78-69

URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-410-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (8772 مشاهده)
هدف: در تحقیق حاضرتأثیر چند‌رسانه‌ای آموزشی مواد‌توهم‌زا بر نگرش و آگاهی دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. روش: روش این تحقیق شبه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون تک‌گروهی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان پایه‌اول دبیرستان‌های منطقه 19 شهرتهران بود. نمونه آماری شامل 30 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان شهید کلهر منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران بود که به صورت نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. پس از طراحی و تولید نرم‌افزار آموزشی به صورت چند رسانه‌ای و همچنین تهیه ابزارهای پژوهش، ابتدا یک پیش‌آزمون نگرش و آگاهی بر روی دانش‌آموزان در یک جلسه اجرا شد، سپس آموزش به کمک چند رسانه‌ای آموزشی مواد توهم‌زا بر روی دانش‌آموزان اجرا و بعد از آموزش، پس آزمون اجرا شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که چند رسانه‌ای آموزشی مواد توهم‌زا بر نگرش و آگاهی دانش‌آموزان اول دبیرستان تاثیرگذار بوده است و آموزش یک نقش اساسی در ارتقاء نگرش و آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مواد توهم‌زا ایفا می‌کند. نتیجه‌گیری: از این روش می‌توان برای پیشگیری از اعتیاد بهره برد.
متن کامل [PDF 208 kb]   (2220 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/3/7 | پذیرش: 1393/3/7 | انتشار: 1393/3/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اعتیادپژوهی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Scientific Quarterly Research on Addiction

Designed & Developed by : Yektaweb