Danaei A, Tayebi Rad R, Khatami R, Ranjbar R. Investigating the Effect of Celebrities’ Attractiveness on the Effectiveness of Addiction Prevention Advertisements. etiadpajohi 2019; 12 (50) :155-174
URL:
http://etiadpajohi.ir/article-1-1738-fa.html
دانایی ابوالفضل، طیبی راد راحله، خاتمی راحله سادات، رنجبر رسول. بررسی تأثیر جذابیت فرد مشهور بر اثربخشی تبلیغات پیشگیری از اعتیاد. فصلنامه علمی اعتيادپژوهي. 1397; 12 (50) :155-174
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-1738-fa.html
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
چکیده: (3249 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش بررسی نقش جذابیت افراد مشهور بر اثربخشی تبلیغات با توجه به عوامل اثرگذار بر جذابیت فرد مشهور است. روش: پژوهش کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی بود. داده های پژوهش با روش نمونهگیری تصادفی به دست آمد. در این پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته شامل 17 سوال استفاده شد که از روایی محتوایی و روایی سازه برخوردار یود. ضریب آلفای کرونباخ 91/0 به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری و از نرمافزار لیزرل استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش بیان گر آن بود که هر یک از متغیرهای صداقت، آشنایی، دوستداشتنی بودن و اعتبار فرد مشهور تأثیر مثبت و معناداری بر پیشگیری دارد. رابطه بین جذابیت فرد مشهور و اثربخشی تبلیغات پیشگیری از اعتیاد نیز مثبت و معنادار بود. نتیجه گیری: به کارگیری و استفاده از چهره های مشهور در تبلیغات پیشگیرانه از اعتیاد مؤثر است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/2/30 | پذیرش: 1398/2/16 | انتشار: 1398/2/21