1. امیدیان، سارا؛ کاظمیانمقدم، کبری و هارونرشیدی، همایون (1401). اثربخشی درمان مبتنی بر شفقت بر تحمل پریشانی و باورهای ارتباطی در زنان دارای همسر وابسته به مواد. فصلنامه اعتياد پژوهي، ۱۶(۶۴)، 327-309.
2. آقاعلی طاری، شادی؛ حقانی، رقیه و نیکخواه، بهنوش (1399). اثربخشی درمان مبتنی بر خودشفقتی بر پرخاشگری و تابآوری دانشآموزان دختر مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63(6)، 2219-2211.
3. آقایی، اصغر؛ عابدی، احمد و محمدی، الهام (1390). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی SNAP-IV (فرم والدین) در دانشآموزان دوره ابتدایی شهر اصفهان. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 1(1)، 58-43.
4. پاکمهر، حمیده و کاظمی، مرضیه (1401). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر سبکهای مقابله با استرس، خودانتقادی و تنظیم هیجان معلمان دانشآموزان با نیازهای ویژه در زمان همهگیری کرونا. پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 16، 182-159.
5. توحیدیفر، مریم؛ کاظمیان مقدم، کبری و هارون رشیدی، همایون (1400). اثربخشی درمان مبتنی بر شفقت بر احساس تنهایی و انعطافپذیری شناختی مردان سالمند. مطالعات روا¬ن¬شناختی، 17(2)، 10-1.
6. جدیدی، علی و ارشدی، آذر (1397). مقایسه مهارتهای زندگی و کارکردهای اجرایی کودکان دارای والدین مصرف¬کننده و غیرمصرفکننده مواد اعتیادآور. فصلنامه پژوهش های کاربردی در مشاوره، 1(2)، 68-51.
7. خدری، معصومه؛ شیرالینیا، خدیجه و اصلانی، خالد (1401). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی متمرکز بر شفقت بر کاهش نشخوارفکری و استرس ادراکشده دختران نوجوان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 16(2)، 223-201.
8. خرمینژاد، پریسا؛ خلعتبری، جواد و صیرفی، محمدرضا (1401). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر کیفیت زندگی زنان مبتلا به دیابت بارداری. مجله تحقیقات سلامت در جامعه، ۸ (۱)، 59-50.
9. رشیدی، شیما؛ چوب فروشزاده، آزاده و متقیدستنائی، شکوفه (1401). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر مؤلفههای خودتعیینگری و افکار خودکشی در نوجوانان دختر دارای سابقه خودزنی. فصلنامه پژوهشهای نوین روان¬شناختی، 17(68)، 143-133.
10. رهبری غازانی، نسرین؛ حاجلو، نادر و آقاجانی، سیف اله (1402). اثربخشی توانمندسازی خانواده مبتنی بر درمان راه حلمحور کوتاهمدت بر تغییر جو عاطفی خانواده و پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان دارای والدین وابسته به مواد. فصلنامه اعتيادپژوهي، ۱۷(۶۷)، 100-79.
11. سعدی پور، اسماعیل؛ سلطانی زاده، هدایا و درتاج، فریبرز (1399). اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودمهارگری و عملکرد تحصیلی دانش¬آموزان با سطح اضطراب امتحان بالا و پایین. فصلنامه سلامت روان کودک، ۷(۲)، 194-183.
12. سعیدی، ضحی؛ بهرامی احسان، هادی و علیپور، احمد (1395). خودمهارگری و سلامت: نقش تعدیلکننده شفقتخود. روان¬شناسی سلامت، 5(19)، 98-85.
13. ششبلوکی، فرناز و هارونرشیدی، همایون (1400). اثربخشی درمان مبتنی بر شفقت بر نارسایی هیجانی و باورهای فراشناختی سالمندان. روا¬ن¬شناسی پیری، 7(3)، 210-199.
14. شیرازی، محمود و جانفزا، منور (1394). نقش پیشبینی¬کنندگی دشواریهای تنظیم هیجانی و خودکنترلی با استعداد به اعتیاد در افراد وابسته به مواد. فصلنامه اعتيادپژوهي، ۹(۳۳)، 69-57.
15. صادقی، رضا؛ سودانی، منصور و غلامزاده جفره، مریم (1399). اثربخشی آموزش متمرکز بر شفقت خود بر کاهش عواطف منفی و بهبود کیفیت زندگی در افراد وابسته به مواد. فصلنامه اعتيادپژوهي، ۱۴(۵۷)، 131-115.
16. طاهری، اکبر؛ مرعشی، سیدعلی؛ حمید، نجمه و بشلیده، کیومرث (1401). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی روانشناختی و تقویت معناداری زندگی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال ذهنی-رشدی. مجله روان¬پزشكي و روان¬شناسي باليني ايران، ۲۸(۱)، 20-33.
17. فروغی، علیاکبر؛ رئیسی، سجاد؛ منتظری، نفیسه و ناصری، مطلب (1401). اثربخشی درمان شفقت به خود ذهن¬آگاهانه بر کیفیت خواب، نشخوار فکری و شفقت به خود افراد مبتلا به بیماریهای قلبی- عروقی. مجله روا¬ن¬شناسی و روان¬پزشکی شناخت، ۹(۴)، 152-137.
18. قدمپور، عزتاله؛ امیریان، لیلا و دهنوی، حدیث (1400). پیشبینی گرایش به مواد مخدر بر اساس خودکنترلی، تحمل آشفتگی و احساس تنهایی در زنان وابسته به مواد مراجعهکننده به مراکز ترک اعتیاد. زن و مطالعات خانواده، 14(51)، 62-49.
19. قوامی، مریم؛ کاظمیانمقدم، کبری؛ غلامزاده جفره، مریم و شهبازی، مسعود (1402). مقایسه اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت و آموزش تنظیم هیجان بر انعطافپذیری شناختی و احساس تنهایی در افراد وابسته به مواد خود معرف به سازمان بهزیستی. فصلنامه اعتيادپژوهي، ۱۷(۶۷)، 180-153.
20. نعمتزاده سوته، پریسا؛ قنادزادگان، حسینعلی و عمادیان، سیده علیا (1402). مقایسه اثربخشی آموزش شناختی رفتاری مبتنی بر تعلل و مداخله چندبعدی انگیزشی شناختی بر اهمالکاری دانشآموزان دارای والد وابسته به مواد مقطع متوسطه دوم. پژوهشهای روان-شناسی اجتماعی، 13(49)، 90-77.
21. ورمرزیاری، زهرا و گلپور، رضا (1401). اثربخشی آموزش شفقت به خود بر خودانتقادی و خودکارآمدی اجتماعی دانشآموزان دختر مبتلا به اضطراب امتحان. فصلنامه ایدههای نوین روا¬ن¬شناسی، ۱۲(۱۶)، 13-1.
22. هاشمی، زهره و شاهجویی، تقی (1401). مقایسه میزان اختلال نافرمانی مقابلهای، خودمهارگری و سبکهای دلبستگی در کودکان با و بدون والد وابسته به مواد. فصلنامه سلامت روان کودک، ۹(۳)، 61-47.
23. Abate, S. M., Chekol, Y. A., & Minaye, S. Y. (2021). Prevalence and risk factors of psychoactive substance abuse among students in Ethiopia: A systematic review and meta-analysis. Annals of medicine & surgery, 8(70), 102-117. [
DOI:10.1016/j.amsu.2021.102790] [
PMID] [
]
24. American Psychiatric Association. (2022). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). US: American Psychiatric Pub. [
DOI:10.1176/appi.books.9780890425787]
25. Andersen, B., & Rasmussen P. H. (2017). Transdiagnostic group therapy for people with self- critic and low self-esteem, based on compassion focused therapy principles. Journal of compassionate health care, 4(14), 1-11. [
DOI:10.1186/s40639-017-0043-1]
26. Baker, D. A., Caswell, H. L., & Eccles, F. (2019). Self-compassion and depression, anxiety, and resilience in adults with epilepsy. Epilepsy & behavior, 90, 154-161. [
DOI:10.1016/j.yebeh.2018.11.025] [
PMID]
27. Bertrams, A. (2012). How minimal grade goals and self-control capacity interact in predicting test grades. Learning and individual differences, 22(6), 833-838. [
DOI:10.1016/j.lindif.2012.07.003]
28. Gilbert, P. (2009). Introducing compassion-focused therapy. Advances in psychiatric treatment, 15(3), 199-208. [
DOI:10.1192/apt.bp.107.005264]
29. Guo, L., Tian, L., & Huebner, E. S. (2018). Family dysfunction and anxiety in adolescents: A moderated mediation model of self-esteem and perceived school stress. Journal of school psychology, 69, 16-27. [
DOI:10.1016/j.jsp.2018.04.002] [
PMID]
30. Hayes, S. C., Pistorello, J., & Levin, M. E. (2012). Acceptance and commitment therapy as a unified model of behavior change. The counseling psychologist, 40(7), 976-1002. [
DOI:10.1177/0011000012460836]
31. Lee, E. B., An, W., Levin, M. E., & Twohig, M. P. (2015). An initial meta-analysis of Acceptance and Commitment Therapy for treating substance use disorders. Drug and alcohol dependence, 155, 1-7. [
DOI:10.1016/j.drugalcdep.2015.08.004] [
PMID]
32. Linde, J., Luoma, J. B., Ruck, C., Ramnero, J., & Lundgren, T. (2023). Acceptance and Compassion-Based Therapy Targeting Shame in Body Dysmorphic Disorder: A Multiple Baseline Study. Behavior modification, 47(3), 693-718. [
DOI:10.1177/01454455221129989] [
PMID] [
]
33. Luo, Y., Meng, R., Li, J., Liu, B., Cao, X., & Ge, W. (2019). Self-compassion may reduce anxiety and depression in nursing students: a pathway through perceived stress. Public health, 174, 1-10. [
DOI:10.1016/j.puhe.2019.05.015] [
PMID]
34. Malka, M., Huss, E., Bendarker, L., & Musai, O. (2018). Using photovoice with children of addicted parents to integrate phenomenological and social reality. The arts in psychotherapy, 60, 82-90. [
DOI:10.1016/j.aip.2017.11.001]
35. Naismith, I., Ripoll, K., & Pardo, V. M. (2021). Group Compassion-Based Therapy for Female Survivors of Intimate-Partner Violence and Gender-Based Violence: a Pilot Study. Journal of family violence, 36, 175-182. [
DOI:10.1007/s10896-019-00127-2]
36. Neff, K. D., & McGehee, P. (2010). Self-compassion and psychological resilience among adolescents and young adults. Self and identity, 9(3), 225-240. [
DOI:10.1080/15298860902979307]
37. Pullmer, R., Chung, J., Samson, L., Balanji, S., & Zaitsoff, S. (2019). A systematic review of the relation between self-compassion and depressive symptoms in adolescents. Journal of adolescence, 74, 210-220. [
DOI:10.1016/j.adolescence.2019.06.006] [
PMID]
38. Ridder, D. D., Deboer, B. J., Lugtig, P., Bakker, A. B., & Van Hooft, E. J. (2011). Not doing bad things is not equivalent to doing the right thing: Distinguishing between inhibitory and initiatory self-control. Personality and individual differences, 50(7), 1006-1011. [
DOI:10.1016/j.paid.2011.01.015]
39. Swanson, J., Deutsch, C., Cantwell, D., Posner, M., Kennedy, J., Barr, C., Moyzis, R., Schuck, S., Flodman, P., & Spence, A. (2001). Genes and attention-deficit hyperactivity disorder. Clinical neuroscience research, 1, 207-216. [
DOI:10.1016/S1566-2772(01)00007-X]
40. Swanson, J., Nolan, W., & Pelham, E. (1981). The SNAP rating scale for the diagnosis of attention deficit disorder. Paper presented at the meeting of the American Psychological Association; Los Angeles.
41. Tangney, J. P., Baumeister, R. F., & Boone, A. L. (2004). High Self-Control Predicts Good Adjustment, Less Pathology, Better Grades, and Interpersonal Success. Journal of personality, 72(2), 272-324. [
DOI:10.1111/j.0022-3506.2004.00263.x] [
PMID]
42. Tonacci, A., Billeci, L., Calderoni, S., Levantini, V., Masi, G., Milone, A., Pisano, S., & Muratori, P. (2019). Sympathetic arousal in children with oppositional defiant disorder and its relation to emotional dysregulation. Journal of affective disorders, 257, 207-213. [
DOI:10.1016/j.jad.2019.07.046] [
PMID]
43. Watts, S. J., & Iratzoqui, A. (2019). Unraveling the relationships between low self-control, substance use, substance-using peers, and violent victimization. American journal of criminal justice, 44(6), 979-997. [
DOI:10.1007/s12103-019-09491-7]
44. Weinberg, D. (2013). Post-humanism, addiction and the loss of self-control: Reflections on the missing core in addiction science. International journal of drug policy, 24, 173-181. [
DOI:10.1016/j.drugpo.2013.01.009] [
PMID]
45. Yarnell, L. M., & Neff, K. D. (2013). Self-compassion, interpersonal conflict resolutions, and well-being. Self and identity, 12(2), 146-59. [
DOI:10.1080/15298868.2011.649545]
46. Zhia, K., Chena, Y., & Huang, J. (2020). Children's self-control and family savings for education: An empirical examination from China. Children and youth services review, 119, 1055-1060. [
DOI:10.1016/j.childyouth.2020.105575]