دوره 12، شماره 48 - ( ويژه نامه1 1397 )                   جلد 12 شماره 48 صفحات 11-26 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahbari N, Babapour J, Sabourimoghaddam H. The Effectiveness of Problem-solving Training and Assertiveness in Attitude Change towards Substance Abuse among Adolescent Girls. اعتيادپژوهي. 2019; 12 (48) :11-26
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-1633-fa.html
رهبری نسرین، باباپور جلیل، صبوری مقدم حسن. اثر‌بخشی آموزش مهارت‌های حل مسئله و جرأت‌ورزی بر تغییر نگرش نوجوانان دختر نسبت به سوء مصرف مواد. فصلنامه علمي-پژوهشي اعتيادپژوهي. 1397; 12 (48) :11-26

URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-1633-fa.html


دانشگاه تبریز
چکیده:   (1197 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت­های حل­ مسئله و جرأت ­ورزی بر تغییر نگرش دختران نوجوان بود. روش: روش پژوهش حاضر تجربی و از نوع پیش­آزمون-پس ­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل دانش­ آموزان دختر دبیرستانی شهر تبریز در سال­ تحصیلی 96-1395 بود. نمونه پژوهش 30 نفر دانش­ آموز بود که به روش نمونه­ گیری خوشه ­ای چند مرحله­ ای تصادفی انتخاب شده و به صورت تصادفی نیمی از آن ­ها در گروه آزمایش و نیم دیگر در گروه کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش آموزش دریافت کرد. یافته­ ها: نتایج نشان داد که آموزش مهارت­ های حل­ مسئله و جرأت­ ورزی می ­تواند نگرش نوجوانان نسبت به مصرف مواد را بهبود دهد. نتیجه­ گیری: آموزش مهارت­های زندگی، مانند مهارت­های حل ­مسئله و جرأت ­ورزی می ­تواند برای پیشگیری از سوء­ مصرف مواد مورد استفاده قرار گیرد.
 
متن کامل [PDF 577 kb]   (365 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی و پژوهشی اعتیادپژوهی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | research on addiction

Designed & Developed by : Yektaweb