TY - JOUR JF - etiadpajohi JO - etiadpajohi VL - 3 IS - 12 PY - 2010 Y1 - 2010/2/01 TI - The Study of the Effectiveness of Hallucinogen Educational Multimedia on Attitude and Knowledge of High School Students TT - بررسی میزان تأثیر چند‌رسانه‌ای آموزشی مواد توهم‌زا بر نگرش و آگاهی دانش‌آموزان N2 - هدف: در تحقیق حاضرتأثیر چند‌رسانه‌ای آموزشی مواد‌توهم‌زا بر نگرش و آگاهی دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. روش: روش این تحقیق شبه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون تک‌گروهی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان پایه‌اول دبیرستان‌های منطقه 19 شهرتهران بود. نمونه آماری شامل 30 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان شهید کلهر منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران بود که به صورت نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. پس از طراحی و تولید نرم‌افزار آموزشی به صورت چند رسانه‌ای و همچنین تهیه ابزارهای پژوهش، ابتدا یک پیش‌آزمون نگرش و آگاهی بر روی دانش‌آموزان در یک جلسه اجرا شد، سپس آموزش به کمک چند رسانه‌ای آموزشی مواد توهم‌زا بر روی دانش‌آموزان اجرا و بعد از آموزش، پس آزمون اجرا شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که چند رسانه‌ای آموزشی مواد توهم‌زا بر نگرش و آگاهی دانش‌آموزان اول دبیرستان تاثیرگذار بوده است و آموزش یک نقش اساسی در ارتقاء نگرش و آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مواد توهم‌زا ایفا می‌کند. نتیجه‌گیری: از این روش می‌توان برای پیشگیری از اعتیاد بهره برد. SP - 69 EP - 78 AU - Fadaei, Smmayeh AU - Zaraii, Esmaeel AD - Allameh Tabatabaii University KW - Educational Multimedia KW - Attitude KW - Knowledge KW - Hallucinogenic Substances UR - http://etiadpajohi.ir/article-1-410-fa.html ER -