%0 Journal Article %A Mosalman, M %A Hoseini, A %A Sadeghpoor, M %T Assessment of meaning in life and cognitive distortions in students with high and low readiness of addiction %J Research on Addiction %V 12 %N 50 %U http://etiadpajohi.ir/article-1-1858-fa.html %R %D 2019 %K Meaning of life, Cognitive distortion, Addiction, Students, %X هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی معنا در زندگی و تحریف­ های شناختی دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آمل در سال 97-1396 انجام شد. روش: این تحقیق با رویکرد روش­ شناسی کمی در قالب یک طرح علی-مقایسه ­ای بود. جامعه آماری شامل دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آمل در سال تحصیلی 97-1396 بودند. نمونه پژوهش در مرحله اول شامل 141 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند که در مرحله دوم با استفاده از روش نمونه­ گیری در دسترس و آزمون غربالگری آمادگی به اعتیاد 100 نفر با توجه به نمره آمادگی به اعتیاد انتخاب و در دو گروه افراد با آمادگی به اعتیاد بالا (45 نفر) و افراد با آمادگی به اعتیاد پایین (55 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته­ ها: نتایج نشان داد بین دو گروه افراد با آمادگی به اعتیاد بالا و پایین در معنای زندگی، حضور معنا، جست و جوی معنا (0/05>p)و تحریف­ های شناختی (0/0001>p) تفاوت وجود دارد. بدین معنا که افراد با آمادگی به اعتیاد بالا از معنای زندگی، حضور معنا، جست و جوی معنا پایین­ تر و تحریف­ های شناختی بالاتر نسبت به افراد با آمادگی به اعتیاد پایین برخوردار بودند. نتیجه­ گیری: می ­توان گفت معنا در زندگی و تحریف­ های شناختی از متغیرهای مرتبط با آمادگی به اعتیاد در دانشجویان می ­باشند که باید در پیشگیری و درمان اعتیاد مدنظر باشند. %> http://etiadpajohi.ir/article-1-1858-fa.pdf %P 89-104 %& 89 %! %9 Research %L A-10-1955-1 %+ Amol Institute of Higher Education %G eng %@ 2008-4307 %[ 2019