دوره 1، شماره 3 - ( 5-1382 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 149-172 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (15162 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثرات آموزش مهارت های زندگی بر دانش و نگرش نسبت به مواد مخدر و عزت نفس دانش آموزان بود. طرح پژوهش از جمله طرح های آزمایشی و مجموعه طرح های پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. حجم گروه های نمونه 60 پسر دانش آموز(30 نفر گروه آزمایش و 30‌نفرگروه کنترل) بود. یافته های پژوهش حاضر عبارتند از: 1. آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان موجب ایجاد تغییرات معنی‌ادار(در سطح 001/0›P) در دانش‌آموزان ‌نسبت به مواد مخدر شده است. 2. آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان موجب ایجاد تغییرات معنی‌دار (در سطح 001/0› P) در نگرش آنها نسبت به مواد مخدر شده است. 3. آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان موجب ایجاد تغییرات معنی‌دار (در سطح 001/0› P) در عزت نفس آنها شده است.
متن کامل [PDF 282 kb]   (1666 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/3/25 | پذیرش: 1393/3/25 | انتشار: 1393/3/25