دوره 4، شماره 14 - ( 5-1389 )                   جلد 4 شماره 14 صفحات 42-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده:   (8804 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی درکاهش سوگیری توجه نسبت به محرک‌های وسوسه انگیز مربوط به مواد افیونی در بین افراد ترک کرده انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی بود. جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش، کلیه افراد ترک کرده اعتیاد بودند که به موسسات و کلینیک‌های ترک اعتیاد سرپایی، و انجمن معتادان گمنام استان آذربایجان شرقی مراجعه می‌کردند. نمونه این تحقیق 27 نفر از این مراجعه‌کنندگان بودند که در طی پاییز و زمستان 1390 مورد مطالعه قرار گرفتند. آزمودنی‌های دو گروه گواه و آزمایش از نظر سن، سواد، و جنس (تنها مردان) همتا بودند. در این پژوهش از بازشناسی کلمات استفاده شد که در این آزمون سه خرده آزمون اصلی و یک آزمون بازشناسی وجود داشت. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت‌های زندگی در گروه آزمایش، سوگیری توجه کمتری به مواد نسبت به گروه گواه داشتند. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت‏های زندگی در گروه آزمایش، سوگیری توجه کمتری به مواد نسبت به گروه کنترل داشتند.
متن کامل [PDF 186 kb]   (1452 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/3/3 | پذیرش: 1393/3/3 | انتشار: 1393/3/3

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.