دوره 12، شماره 50 - ( زمستان97 1397 )                   جلد 12 شماره 50 صفحات 104-89 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


مؤسسه آموزش عالی آمل
چکیده:   (3499 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی معنا در زندگی و تحریف­ های شناختی دانشجویان  مؤسسه آموزش عالی آمل در سال 97-1396 انجام شد. روش: این تحقیق با رویکرد روش­ شناسی کمی در قالب یک طرح علی-مقایسه ­ای بود. جامعه آماری شامل دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آمل در سال تحصیلی 97-1396 بودند. نمونه پژوهش در مرحله اول شامل 141 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند که در مرحله دوم با استفاده از روش نمونه­ گیری در دسترس و آزمون غربالگری آمادگی به اعتیاد 100 نفر با توجه به نمره آمادگی به اعتیاد انتخاب و در دو گروه افراد با آمادگی به اعتیاد بالا (45 نفر) و افراد با آمادگی به اعتیاد پایین (55 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته­ ها: نتایج نشان داد بین دو گروه افراد با آمادگی به اعتیاد بالا و پایین در معنای زندگی، حضور معنا، جست و جوی معنا (0/05>p)و تحریف­ های شناختی (0/0001>p) تفاوت وجود دارد. بدین معنا که افراد با آمادگی به اعتیاد بالا از معنای زندگی، حضور معنا، جست و جوی معنا پایین­ تر و تحریف­ های شناختی بالاتر نسبت به افراد با آمادگی به اعتیاد پایین برخوردار بودند. نتیجه­ گیری: می ­توان گفت معنا در زندگی و تحریف­ های شناختی از متغیرهای مرتبط با آمادگی به اعتیاد در دانشجویان می ­باشند که باید در پیشگیری و درمان اعتیاد مدنظر باشند.
متن کامل [PDF 536 kb]   (1331 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/6/23 | پذیرش: 1398/1/31 | انتشار: 1398/2/21

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.