دوره 12، شماره 50 - ( زمستان97 1397 )                   جلد 12 شماره 50 صفحات 174-155 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
چکیده:   (2996 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش بررسی نقش جذابیت افراد مشهور بر اثربخشی تبلیغات با توجه به عوامل اثرگذار بر جذابیت فرد مشهور است. روش: پژوهش کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی بود. داده ­های پژوهش با روش نمونه‌گیری تصادفی به دست آمد. در این پژوهش از پرسش ­نامه محقق ­ساخته شامل 17 سوال استفاده شد که از روایی محتوایی و روایی سازه برخوردار یود. ضریب آلفای کرونباخ 91/0 به دست آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌های پژوهش از مدل ­یابی معادلات ساختاری و از نرم‌افزار لیزرل استفاده شد. یافته­ ها: یافته ­های پژوهش بیان­ گر آن بود که هر یک از متغیرهای صداقت، آشنایی، دوست‌داشتنی بودن و اعتبار فرد مشهور تأثیر مثبت و معناداری بر پیشگیری دارد. رابطه بین جذابیت فرد مشهور و اثربخشی تبلیغات پیشگیری از اعتیاد نیز مثبت و معنادار بود. نتیجه ­گیری: به­ کارگیری و استفاده از چهره ­های مشهور در تبلیغات پیشگیرانه از اعتیاد مؤثر است.
 
متن کامل [PDF 711 kb]   (868 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/2/30 | پذیرش: 1398/2/16 | انتشار: 1398/2/21

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.