@ARTICLE{Naderi, author = {fazelpoor, abazar and naderi, farah and }, title = {The Effectiveness of Religious Belief-Based Prevention Skills Training on Flexibility of Action, Emotional, Social, and Educational Adjustment in High-Risk Drug Abuse Students of Second of High School}, volume = {13}, number = {53}, abstract ={هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثر بخشی آموزش مهارت ­های پیشگیری مبتنی بر باورهای دینی بر انعطاف­ پذیری کنشی، سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی دانش­ آموزان در معرض خطر سوءمصرف مواد مخدردوره دوم متوسطه شهر اهواز انجام شد. روش: روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش ­آزمون- پس ­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ­ی آماری پژوهش شامل دانش­ آموزان در معرض خطر سوءمصرف مواد مخدر دوره دوم متوسطه شهر اهواز بود که در سال تحصیلی 97-96 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه شامل 80 نفر دانش ­آموز بود که به شیوه ­ی نمونه ­گیری خوشه­ ای تصادفی چند مرحله ­ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (40 نفر) و کنترل (40 نفر) گمارش شدند. گروه آزمایش به میزان 17 جلسه آموزش مهارت ­های پیشگیری مبتنی بر باورهای دینی را دریافت کردند. به منظور جمع آوری داده­ ها از مقیاس انعطاف ­پذیری کنشی کانر- دیویدسون و پرسش­نامه سازگاری دانش­ آموزان دبیرستانی سینها و سینگ استفاده شد. یافته­ ها: نتایج نشان داد در متغیرهای انعطاف­ پذیری کنشی، سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی بین گروه آزمایش و کنترل تفاوت وجود دارد. نتیجه ­گیری: آموزش مهارت­ های پیشگیری مبتنی بر باورهای دینی می ­تواند به عنوان یک شیوه مداخله پیشگیرانه مناسب به کار گرفته شود. }, URL = {http://etiadpajohi.ir/article-1-1978-fa.html}, eprint = {http://etiadpajohi.ir/article-1-1978-fa.pdf}, journal = {Research on Addiction}, doi = {}, year = {2019} }