دوره 11، شماره 41 - ( 3-1396 )                   جلد 11 شماره 41 صفحات 26-11 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (6878 مشاهده)

هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش برنامه ایمن‌سازی تربیتی-‌اجتماعی با رویکرد آموزه‌های اسلامی بر رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان بود. روش: این پژوهش به شیوه‌ی نیمه‌آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه اجرا شد. جامعه‌ی آماری این پژوهش عبارت بود از: دانش ­آموزان سال سوم دوره‌ی متوسطه‌ی دبیرستان‌های دولتی شهرستان یزد در سال تحصیلی 1394 -1393. نمونه‌ی این پژوهش شامل 36 دانش‌آموز دارای رفتار پرخطر بود؛ بدین صورت که شرکت­کنندگان پس از نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس رفتارهای پرخطر استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش برنامه ایمن‌سازی تربیتی–اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی می‌تواند رفتارهای پرخطر نوجوانان را کاهش دهد. نتیجه‌گیری: از آموزش برنامه ایمن‌سازی تربیتی–اجتماعی با رویکرد آموزه‌های اسلامی می‌توان به عنوان یک مداخله در جهت کاهش رفتارهای پرخطر دانش­آموزان استفاده نمود.
 

متن کامل [PDF 629 kb]   (1973 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/5/15 | پذیرش: 1396/4/22 | انتشار: 1396/6/18

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.