دوره 8، شماره 30 - ( 9-1393 )                   جلد 8 شماره 30 صفحات 9-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Narimani M, Eyvazi N, Abolghasemi A. Effectiveness of Teaching Emotional Intelligence in Preventing Students' Tendency to Substance a Abuse. اعتيادپژوهي. 2014; 8 (30) :9-19
URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-640-fa.html
نریمانی محمد، عیوضی نسرین، ابوالقاسمی عباس. اثربخشی آموزش هوش هیجانی در پیش‌گیری از گرایش دانش آموزان به سوءاستفاده از مواد. فصلنامه علمي-پژوهشي اعتيادپژوهي . 1393; 8 (30) :9-19

URL: http://etiadpajohi.ir/article-1-640-fa.html


استاد گروه روان‌شناسی دانشگاه محقق اردبيلی
چکیده:   (4994 مشاهده)

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش هوش هیجانی در پیشگیری از گرایش دانش-آموزان به سوء استفاده از مواد مخدر می باشد. روش: روش تحقیق شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه می باشد. جامعه آماری را دختران پیش دانشگاهی شهر اردبیل بود که از میان آن‌ها ابتدا 240 دانش آموز به روش خوشه ای تصادفی انتخاب شدند سپس از بین آن ها 60 نفر با گرایش بالا به مواد انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه گمارش شدند.گروه آزمایش به طور منظم به مدت 3هفته در طی 4جلسه در دوره آموزش هوش هیجانی حضور یافتند و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مقیاس پذیرش اعتیاد واستعداد اعتیاد استفاده شد. یافته‌ها: نتایج حکایت از اثربخشی معنادار آموزش هوش هیجانی داشت. نتیجه گیری: هوش هیجانی و ارتقا آن می‌تواند در پیشگیری از گرایش افراد به سوء‌استفاده از موادتأثیر گذار باشد.

متن کامل [PDF 495 kb]   (1914 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۳/۹/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۳/۹/۱۷ | انتشار: ۱۳۹۳/۹/۱۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی و پژوهشی اعتیادپژوهی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | research on addiction

Designed & Developed by : Yektaweb