دوره 4، شماره 15 - ( 8-1389 )                   جلد 4 شماره 15 صفحات 90-83 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (11066 مشاهده)
هدف: زندگی پرتنش کنونی، جوان را در معرض آسیب‌های گوناگونی قرار می‌دهد. هدف این پژوهش، تعیین نقش سبک‌های دلبستگی در رفتارهای پرخطر دانشجویان بود. روش: روش پژوهش از نوع همبستگی در مقوله طرح‌های توصیفی بود. تعداد 273 دانشجو به شیوه‌ی نمونه-گیری خوشه‌ای در پژوهش شرکت کردند و به پرسشنامه‌های دلبستگی بزرگسال کولینز و رید (1990) و رفتارهای پرخطر پاسخ دادند. یافته-ها: نتایج نشان داد که سبک دلبستگی ایمن با رفتارهای پرخطر رابطه‌ی منفی و سبک دلبستگی اضطرابی-دوسوگرا و اجتنابی با رفتارهای پرخطر رابطه‌ی مثبت دارند. نتیجه‌گیری: بنابراین آموزش خانواده‌ها در زمینه‌ی ایجاد روابط ایمنی‌بخش با فرزندان و نیز ارایه برنامه‌های افزایش‌دهنده‌ی امنیت دلبستگی می‌تواند حایز اهمیت فراوان باشد.
متن کامل [PDF 201 kb]   (7314 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/2/31 | پذیرش: 1393/2/31 | انتشار: 1393/2/31

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.