دوره 6، شماره 22 - ( 5-1391 )                   جلد 6 شماره 22 صفحات 74-65 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه الزهرا (س)
چکیده:   (10272 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه تعهد به مدرسه، نگرش به موادمخدر و مصرف آن در دانشآموزان سال سوم دبیرستان بود. روش: این پژوهش از نوع همبستگی بوده و نمونه‌گیری به روش خوشه‌ای تصادفی انجام شده است. بدین‌صورت که تعداد 200 نفر از دانش‌آموزان سال سوم، که در سال تحصیلی90-89 مشغول به تحصیل بودند، انتخاب و به سه پرسشنامه بررسی وضعیت مصرف مواد، نگرش‌سنج مخدرها و تعهد به مدرسه پاسخ دادند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که نگرش مثبت به مواد و عدم تعهد به مدرسه با مصرف مواد در دانش‌آموزان رابطه‌ مثبت و معناداری دارد. نتیجه‌گیری: طراحی برنامه‌های مدرسه محور برای ایجاد تغییر در دانش و نگرش و افزایش تعهد به مدرسه باید مورد توجه برنامه‌ریزان پیشگیری از مصرف مواد قرار گیرد.
متن کامل [PDF 243 kb]   (3217 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/2/24 | پذیرش: 1393/2/24 | انتشار: 1393/2/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.